برای اینکار در object ساخته شده به رویداد یا create Event بروید و در قسمت Execute code (همون جایی که کد می نویسید) کد زیر را تایپ کنید:

file_text_open_read('Address file')

این کد برای این است که فایل مورد نظرتان را باز کنید. اما منظور از این باز کردن ، باز کردن پنجره فایل نیست ، بلکه فایل را برای خواندن یا هر تغییر دیگری آماده می کند.اگر این کار را نکنید و کد بعدی را بدهید، game maker به شما Error می دهد و آن Error این است:

File is not opened for reading.

این اخطار می گوید که فایل برای خواندن باز یا همان آماده نیست.پس ما با کدی که دادیم

file_text_open_read('Address file')

آن را آماده کردیم.

شما باید برای استفاده از این کد آن را در یک متغیر قرار دهید. مثل:

my_file=file_text_open_read('Address file')

myfile نام متغیر شما است.

شما باید آدرس فایل خود را در قسمت سبز (به جای Address file) قرار دهید.مثل:

my_file=file_text_open_read('C:\Users\capris\Desktop\game.txt')

شما باید آدرس فایل خود را به صورت string (بین "و") قرار دهید و فرمت فایل را هم که txt. است را بنویسید.

بعد از این کار باید متن فایل را بخوانید. برای این کار ، از کد زیر استفاده کنید:

file_read=file_text_read_string(my_file)

قسمت (my_file) نام متغیری است که در آن فایل را برای خواندن آماده و باز کرده اید.

این کد را هم باید درون یک متغیر قرار دهیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. نام متغیری که من استفاده کرده ام file_read است.

حالا متن خط اول فایل text ما که آدرس آن را داده ایم، در متغیر file_read است.

اگر می خواهید خط بعد را بخوانید از تابع:

file_text_readln(my_file)

حال اگر می خواهید آن را draw کنید یا از آن در جای دیگری استفاده کنید باید از متغیر file_read استفاده کنید. برای مثال ما می خواهیم این فایل text را draw کنیم.برای این کار باید از کد زیر استفاده کنیم:

draw_text(x Intended , y Intended , file_read)

این کد را در Event یا رویداد draw بنویسید.

در قسمت های x Intended و y Intended، باید x و y مورد نظرتان را قرار دهید(آنجایی که متن draw می شود).

به طور کلی باید این کد ها را بنویسید:

کد هایی که در رویداد create باید بنویسیم:

my_file=file_text_open_read('C:\Users\capris\Desktop\game.txt')
file_read=file_text_read_string(my_file)

 کد هایی که در رویداد draw باید بنویسیم:

draw_text(50,50,file_read)

توجه کنید که بعد از همه این کار ها باید فایل text مورد نظر را ببندید. برای این کار از کد زیر استفاده کنید:

file_text_close(File you've opened)

در قسمت File you've opened باید نام متغیری را که فایل باز شده در آن است را بدهید. نام متغیری که ما در این آموزش استفاده کردیم، my_file است.

دانلود سورس آموزشی (نوشتن و خواندن):

text_file.rar
حجم: 118 کیلوبایت

نوشتن متن درون یک فایل text

رفع ارور .File is not opened for reading

کار با فایل های text در game maker