ما می خواهیم متنی را درون فایل txt. بنویسیم که نام آن gml است.

اول باید آن فایل text را آماده سازی کنیم.

کدی که فایل را آماده می کند، از ما یک چیز می گیرد که آن آدرس فایل است.

file_text_open_write('address file')

در قسمت (address file (قسمت سبز رنگ) ) باید متن آدرس فایل مورد نظر خود را بنویسید. آدرس باید به صورت string باشد.بین ('و')

اگر شما در قسمت Address file آدرس فایلی را مانند نمونه بدهید، باید حتما فایلی در مسیر آدرس باشد. اما اگر شما در قسمت Address file فقط نام و فرمت فایل را بدهید (مثال : a.txt) خود game maker فایلی text در همان جایی که خود بازی هم است می سازد. ولی در این صورت باید حتما بازی را در جایی ذخیره کنید و یا آن آن را exe. کنید.

ما باید این کد را درون متغیری قرار دهیم که بتوانیم از آن استفاده کنیم.

my_file=file_text_open_write('C:\user\capris\Desktop\gml.txt')

حالا من یک فایل آماده دارم که در متغیری به نام my_file است.

برای نوشتن متن در فایل باید از کد زیر استفاده کنید:

file_text_write_string(my_file,'my text')

حال برای نوشتن متن باید به جای آدرس فایل gml.txt نام متغیری را که فایل در آن فایل آماده شده است را بدهیم. همان طور که در بالا می بینید نام متغیر من my_file است.

my text متن مورد نظر من است که می خواهم آن در فایل text نوشته شود.به صورت string.

حال باید فایل را با کد زیر ببندیم:

file_text_close(File you've opened)

در ورودی این تابع باید نام متغیری را که فایل را در آن باز کرده ایم بنویسیم.

دانلود سورس آموزشی (نوشتن و خواندن):

text_file.rar

رمز فایل فشرده:daneshgar.blog.ir

رفع ارور .File is not opened for reading

متن یک فایل txt. را در متغیر ذخیره کنیم

کار با فایل های text در game maker